Dressed for success

Morgondagens ensamma lektion med kidsen gick skitbra.
Lilla fröken satt knäpptyst i 20 minuter och bara läste. Över
förväntan. De var jätteduktiga.

Efter en låååång dag med många sammanbrott från både
barn och vuxna satte jag mig på bussen. Hade glömt bort
hur långt det är till Solna tydligen för jag räknade med en
halvtimme. Ellerhur! Fyfaan. Hittade i allafall Kerstin och Lena
ute blossandes inte helt otippat. Gick till nån liten boutiqe
och Kerstin bad vänligt men bestämt tjejen plocka fram
klänningar som passar till bröllop. Hon började med en
guldig ballongklänning varpå jag och Kerstin börjar asgarva
medan Lena som är lite uppfostrad snällt säger att den
kanske inte riktigt är min stil. Och på den vägen var det.
Behöver jag säga att vi inte handlade något i den butiken...
Vidare till en annan. Fastnade lite för en polkadot som vanligt
men Lena hittade en annan mer bröllopig. Det fick bli den.
Den var faktiskt helt ok och Mats tyckte att den var superfin.
Så ska gå med till Gunnel imorrn för satt få den godkänd.
Drack kaffe med flickorna också. Skitnajs att sitta och skitsnacka
lite över en kopp kaffe UTAN MJÖLK. Tjejen i kassan hade
tydligen dåligt närminne eftersom hon frågade TRE gånger
om jag ville ha mjölk i kaffet och efter tre bestämda NEJ
ändå serverade mig äckligt mjölk-kaffe! Sepe.

Ikväll ska jag bara slappa och kolla på teve. Skönt. Får se
hur det blir imorrn. Ska på 12-års kalas. Sen ska Mats leka
gay med nån vän. Får se om jag ger mig ut på äventyr då...
Det lär ju märkas.

Adjöss

Dagens ordspråk
Är ölen borta, har Madde snott den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0