poo

Nu bloggar jag mest för att jag måste..

Sitter hemma hos Mats. Är karlledig. Dan fick vara karlvakt.
Detta är ju numer mitt hem eftersom jag så vänligt lånat ut
mitt hem till Jimpa som kommit på bättre tankar. Men han
har iaf hittat en egen lägenhet som han antagligen får flytta
till i helgen. Så då kan jag bo hemma igen. Fast vet inte
om jag vill. Börjar kännas som hemma här nu.

Träffade Gunnel vid bussen häromdan o hon sa att det finns
en sån lägenhet vi vill ha ledig nu. Och den är på översta
våningen som vi vill och de är tydligen inte lediga så ofta.
Anledningen till att jag har backat än så länge är för att
jag inte jobbar under somrarna vilket resulterar i ingen lön.
Och dessutom har jag ju inte vetat om jag får vara kvar eftersom
min unge kommer flytta och byta skola. Men nu kommer jag
få vara kvar iaf tydligen. Åter till saken. Hon tyckte att vi skulle
ta lägenheten nu då eftersom de är så svåra att få tag på och
hon erbjöd sig att betala hyrorna under sommaren. Hon är
för snäll den damen. Inte för att hon kommer få göra det utan
för att hon erbjuder sig. Så Mats anmälde sig till den o kommer
väl få gå på visning nästa vecka tror jag.

Sitter inne i min nya skinnjacka nu. Försöker "gå in den" så
den blir lite mjukare. Rätt varmt, men det luktar gott!

Är ett jäkla sjå att försöka hitta en klänning till bröllopet. Alla
som fanns på uthyrningsstället dög inte. De var för prinsess-
aktiga med massa krimskrams. Men Kattis och Gunnel har
varit skitsnälla o försökt hjälpa mig. Nu lutar det åt att Gunnel
ska sy en. Hon har hittat ett rätt sjysst mönster och jag har
hittat ett jättefint tyg. Så det blir nog bra med lite smör på.

Annars har jag ju varit i Thailand. Längtar tillbaks. Snacka
om paradis. Åkte runt på massa öar den här gången istf Phuket.
Fantastiskt.
Återkommer med resedagbok när någon orkat skriva in den
på datan.

Ikväll ska jag nog bara slappa och titta på toppan som min
snälla man laddat ner till mig. Kanske dricka nån bärs. Får
se lite vart vinden bär.

Madde är inte bäst, för det är jag!

Dagens ordspråk
När Madde håller med har hon inte lyssnat.


Püss

Kommentarer
Postat av: Madde

Neje, jag är bäst! Jag brukar skriva att du är det - buuh för dig din pissapa. Ny jacka? Vägra säga något? Är den ful?

2008-04-05 @ 19:21:16
Postat av: olson

jag håller med zandyn

2008-04-06 @ 12:32:43
Postat av: M

Dumma Olli :(

2008-04-16 @ 17:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0